Allmänna villkor

Följande allmänna villkor gäller för försäljning av täcken och tillbehör och annan lös egendom av Dventure AB, 556920-4125, nedan benämnt som Dunbutiken.se, om inte annat särskilt överenskommits skriftligt mellan respektive kund och dunbutiken.se. Vid försäljning till konsument åtar sig Dunbutiken.se att följa rådande konsumentlagstiftning.

Beställning

Beställning av produkter sker via dunbutiken.se, vid beställning träffas avtal om köp först när Dunbutiken.se bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse via e-post. Dunbutiken.se ingår inte avtal med minderåriga (under 18 år) utan målsmans godkännande.

Vid eventuella felaktigheter i angivande av lagerstatus och pris, förbehålls Dunbutiken.se rätten att korrigera detta i efterhand dock senast innan leveransen genomförts. Dunbutiken har även rätt att stoppa ordern om köparen inte anses kreditvärdig eller vid misstänkt bedrägeri.

Dunbutiken behåller sig rätten att debitera kostnaden för frakt och hanteringskostnader för varor som inte hämtats ut av kunden, som minst 250 kr. Som kund är du ansvarig att säkerställa att rätt leveransuppgifter inkl. telefonnummer för sms-avisering uppges.

Viktigt: Kontrollera alltid dina varor vid leverans, innan du kvitterar ut dem, så att de är hela och ej några synliga skador på emballaget. Vid eventuella skador/defekter så meddela genast detta till fraktbolaget samt direkt till oss på info@dunbutiken.se.

Vid eventuell leveransförsening så har du som kund alltid rätt att häva köpet utan kostnad. Vi kontaktar även alltid dig som kund vid eventuella förseningar.


Orderbekräftelse

Dunbutiken.se skickar alltid en orderbekräftelse per e-post till dig som kund där du kan finna ditt ordernummer samt övrig information.

Returer/byten/ångerrätt

Hos Dunbutiken.se kan du som privatkonsument alltid byta eller returnera dina produkter 30 dagar efter leverans med full återbetalning.  Observera att vi endast erbjuder öppet köp till privatkonsumenter och ej till företag.

Ångerfristen börjar löpa från den dag varan har anlänt till ditt ombud. För att kunna byta eller returnera produkter så måste de vara oanvända och i originalförpackning. Varan skall återsändas i oförändrat skick direkt till vår returadress. Returer som skickas till ombud kommer ej att kunna behandlas av Dunbutiken.se. Om varan efter kontroll inte bedöms vara i oförändrat skick har säljaren rätt att ta ut en avgift av hela eller delar av orderbeloppet, köparen kan även bli skyldig att betala tillbaka eventuell returfrakt i ett sådant fall.

Returer som skickas inom Sverige är gratis med DHL service point för övriga returalternativ och returer utanför Sverige är det kunden som själv ska ombesörja sin retur.

Dunbutiken förbehåller sig rätten att korrigera fraktkostnad på 69 kr efter en retur om ordervärdet efter returen skulle understiga det fraktfria beloppet om 800 kr.

Kunden har rätt att återfå pengarna vid ångerrätt inom 14 dagar från den dag då företaget mottagit meddelandet givet att övriga villkor för ångerrätten är uppfyllda. Kunden kan dock få vänta tills dess att varan har kommit åter eller till dess konsumenten har lämnat ett bevis på att varan återsänts, det som sker först.

Återbetalning ska i regel ske med samma betalningssätt som vid köpet när detta är möjligt. Vid fakturabetalning kommer återbetalningen att göras till kundens bankkonto.

Om du vill returnera eller byta använda då vårt kontaktformulär på hemsidan och ange ditt ordernummer, om du vill byta eller returnera varan, så hjälper vi till med allt som behövs.


Reklamation

Dunbutiken.se strävar alltid efter att dina produkter skall vara felfria vid leverans. Men skulle du få defekta eller fel produkter levererade så följer vi konsumentverkets riktlinjer och anmälan ska göras inom skälig tid efter det att köparen märkt eller borde ha märkt felet. Beroende på skadans omfattning företas omleverans, avhjälpande eller prisavdrag. Vänligen kontakta info@dunbutiken.se med ordernummer vid alla reklamationsärenden.

Vid eventuell reklamation skall du som kund använda dunbutiken.se retursedel, dock har du som kund rätt att bli ersatt för eventuella returkostnader involverade i en godkänd reklamation (inom rimligt belopp).

Vid reklamationsärenden ber vi dig alltid att fotografera skadan och produkten och maila till info@dunbutiken.se


Garanti

Dunbutiken.se säljer duntäcken från Engmo Dun och Ringsted Dun med 10 års leverantörsgaranti mot dunläckage. Övriga produkter har 2 års garanti om inget annat angivits.

Produktgarantin gäller för ursprungliga fel, d.v.s. fel som fanns i produkten vid leverans. Dessa fabrikationsfel ska konstateras av Dunbutiken.se samt ansvarig leverantör, varpå du som kund får en fri reparation, alternativt en ny produkt, samt ersätts för eventuella fraktkostnader. Produktgarantin gäller inte fel som uppstår vid eller efter egen förändring, såsom felaktig tvättning, oaktsam förvaring eller att produkten används till ändamål som produkten ej är anpassad för t.ex. utomhusanvändning.

Din orderbekräftelse gäller som garantibevis. Förvara dokumentet väl eftersom dokumentet krävs om du behöver utnyttja garantirätten.

Observera att det för företag gäller andra regler för garanti- och reklamationsrätt. Företag får vid köp endast den garantirätt som ges från leverantören, där garantitiden kan variera mellan olika leverantörer. Företag har heller inte någon reklamationsrätt utöver sin garantirätt från leverantören. Om du vill få mer information om vilka regler som gäller för företag kan du kontakta vår kundtjänst via info@dunbutiken.se

Prisgaranti

På Dunbutiken erbjuder vi prisgaranti på samtliga produkter. Prisgarantin gäller från datumet då beställningen genomfördes och 7 dagar framåt i tiden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har samma specifikationer, finns i lager, samt kan köpas på lika villkor t.ex. fraktfritt och med liknande leveranstid.

Prisgarantin gäller mot svenska internetbaserade butikskonkurrenter. Det åligger kunden att kunna styrka konkurrerande prissättning. För att utnyttja vår prisgaranti mailar du dina uppgifter till oss på info@dunbutiken.se

Betalning

I samarbete med Qliro erbjuder vi fakturabetalning, delbetalning, kontokortsbetalning samt direktbetalning.
Genom att lämna information i kassan godkänner du Qliros villkor. Genom att klicka på ”Slutför köp” godkänner Dunbutikens:s allmänna villkor.

Betalning sker i SEK såvida du inte specifikt valt något annat. För betalning med Swish sker betalning alltid i SEK.

Personuppgifter

Dunbutiken.se ansvarar för att de personuppgifter som lämnas i samband med köp hanteras i enlighet med dataskyddsförordningen. Genom godkännande av de allmänna villkoren samtycker du till att dina uppgifter sparas, för att kunna behandla din order och genomföra köpet, underlätta vid kommande köp, möjliggöra uppdatering av din orderstatus. Du kan ta del av hela vår integritetspolicy här

Åldersgräns

Man måste vara över 18 år för att få handla på dunbutiken.se utan förälders medgivande.

Tvist

Vid tvist det är svensk lag som gäller och alla tvister skall avgöras i svensk domstol.

FAQ

För att läsa och söka bland våra vanligaste ställda frågor gå till vår FAQ sektion.

Scroll to Top