Vanliga frågor (FAQ)
För leveranser inom Sverige erbjuder vi alltid gratis returer med DHL Service Point och öppet köp i 30 dagar på varor som är oanvända och i orginalförpackning.
Skickas returen från ett annat land än Sverige eller med ett annat frakt sätt än DHL Service Point skall kunden stå för returfraktkostnaden. Öppet köp gäller från den dag du hämtar ut paket tills dessa att du lämnar in paket på utlämningsstället.
1-3 vardagar beroende på vart i landet du bor. Alla varor som finns i lager skickas inom 24-timmar på vardagar. För beställningsvaror är leveranstiden 5-7 vardagar.
DHL paket levereras till ditt närmaste ombud, t ex din lokala livsmedelsaffär, och du hämtar ut det på en tid som passar dig, efter att du blivit aviserad via SMS eller brev. Du visar alltid din id-handling för att kunna hämta paketet.
Leverans med DHL
Leveransen med DHL sker till ditt lokala utlämningsställe. Avisering sker via SMS. Tänka därför på att kontrollera att du angivit ett korrekt telefonnummer på din order samt att du har en giltigt id-handling vilken krävs för att hämta ut ditt paket.
Leverans med DHL företag kan endast göras till företag då denna tjänst inte kan levererar till privatpersoner. Om du som privatperson beställer leverans till företag är endast kortbetalning möjlig.
Leverns med DHL hemlevererans dagtid (fram till kl. 17:00) sker direkt till dörren. Du aviseras innan leverans och kan alltid spåra din försändelse under tiden.
Leverans med Budbee
Leverans med Budbee sker kvällar mellan kl. 17:00-22:00. Du aviseras innan leverans och kan alltid spåra din försändelse under tiden. Läs mer här.
DHL Service Point
Frakten inom Sverige är gratis när du beställer varor för minst 800 kr, annars kostar frakten 69 kr. För Finland och Danmark kostar frakten 99 kr till övriga EU länder kostar frakten 199 kr.
DHL Företag (Sverige)
Frakt med DHL Företag kostar 125 kr.
DHL Hemleverans Dagtid (Sverige)
Frakt med DHL Hemleverans Dagtid kostar 149 kr.
Budbee (Sverige)
Frakt med Budbee kostar 99kr.
För tillfället leverar vi till Danmark, Finland, Belgien, Frankrike, Italien, Luxemburg, Nederländerna, Portugal, Spanien, Tyskland.
Vi använder oss av säkra betallösningar från Qliro.
Med Qliro kan du välja mellan att betala mot faktura, kort eller delbetalning.
När du väljer faktura får du hem varorna först och kan se att de motsvarar dina förväntningar. Detta val gör du i webbutikens kassa. Vid delbetalning kan du välja att dela betalningen på 3, 6, 12 eller 36 månader. Fakturan kommer till dig via e-post och du har 14 dagar på dig att betala. Väljer du att uppge ditt personnummer, hämtar Qliro dina uppgifter automatiskt (dessa delas ej med Dunbutiken) för enklare betalning. Du kan även avstå från att uppge ditt personnummer i kassan.
På Dunbutiken erbjuder vi prisgaranti på samtliga produkter. Prisgarantin gäller från datumet då beställningen genomfördes och 7 dagar framåt i tiden. Förutsättningen är att produkten är av samma märke och har samma specifikationer, finns i lager, samt kan köpas på lika villkor t.ex. fraktfritt och med liknande leveranstid.
Prisgarantin gäller mot svenska internetbaserade butikskonkurrenter. Det åligger kunden att kunna styrka konkurrerande prissättning. För att utnyttja vår prisgaranti mailar du dina uppgifter till oss på info@dunbutiken.se
Under vår guide "allt om duntäcken" kan du läsa på kring valet av duntäcke och kuddar. Här kan du även läsa hur du sköter om ditt täcke på bästa sätt och finna annan viktig information.
Dventure AB (Dunbutiken.se) följer PUL (Personuppgiftslagen) i sin hantering av personuppgifter. Dina uppgifter hanteras på ett korrekt och kontrollerat sätt så att du kan känna dig trygg när du handlar i vår webbshop. De personuppgifter som du lämnar och som vi sparar vid ditt köp, används för att kunna administrera dina köp och i marknadsföringssyfte (t.ex. e-post utskick). Vi lämnar inte uppgifter till tredje part.
Du kan skriva till Dventure AB, (som är personuppgiftsansvarig), och begära att dina personuppgifter rättas eller tas bort. Du har även rätt att begära information om vilka uppgifter om dig som vi behandlar.
- När du har valt ut en produkt du vill köpa klickar du på köp för att lägga produkten i varukorgen. På samma sätt lägger du till ytterligare produkter i din varukorg.
- Efter att du har lagt alla produkter du önskar köpa i varukorgen går du till kassen. Du går till kassan genom att klicka på din varukorg uppe till höger i menyn. Välj sedan till kassan i varukorgen.
- Kontrollera att alla de produkter du önskar köpa finns med i din varukorg. Vill du ändra antal eller ta bort någon produkt kan du göra det under varukorgen. Vill du lägga till en produkt i din varukorg letar du upp den som vanligt och klickar på "lägg till" för att uppdatera varukorgen, och klickar dig sedan vidare till kassan igen.
- Fyll i dina adress- och personuppgifter. Du fyller även i den e-postadress och ditt telefonnummer (helst mobilnummer som också används för SMS-avisering).
- Välj det betalningssätt du önskar använda.
- När du bekräftar din order hanteras din betalning enligt villkoren för det betalningssätt du valt. Skulle betalningen av någon anledning inte godkännas skickas du tillbaka till kassan för att kunna välja ett annat betalningssätt. Går betalningen igenom som den ska skickas du till en sida som bekräftar att din order är mottagen.
- Du kommer att få en orderbekräftelse via e-post som bekräftar att vi har mottagit din order.
- Vi kommer att hålla dig uppdaterad från dess att produkten/produkterna lämnar lagret till dess att varan levereras hem till dig.